Od czego zaczęła się historia COSMOCANTO

W kontekście projektu Cosmocanto polecamy uwadze fragment „Bliskich spotkań trzeciego stopnia”. Wyobraźcie sobie, że pomysł tej realizacji wziął się z refleksji nt. tego filmu. Otóż Wielcy Rezonatorzy – główny gatunek występujący w Cosmocanto – to osobnicy, którzy przemierzając UniVERSAL (vel KOSMOS) porozumiewają się tylko dźwiękami/melodiami. W Cosmocanto opowiemy historię o przygodach kosmitów z „Bliskich spotkań…”; o tym jak podróżują przez galaktyki, o tym jak porozumiewają się melodiami i dźwiękami, itd.

Drugim ważnym kontekstem dla Cosmocanto są badania nad związkiem dźwięku i kształtu, które prowadził Ernst Chladni (1756-1827). Kiedy posypywał on sprężystą płytkę piaskiem i opiłkami korka, a następnie przeciągał po  krawędzi płytki skrzypcowym smyczkiem, uzyskiwał różne kształty zwane dzisiaj figurami Chladniego. Zjawisko to udowadnia, że dźwięk ma istotny wpływ na otoczenie / rzeczywistość / świat materialny. Wielcy Rezonatorzy w Cosmocanto harmonizują kosmos za pomocą określonych dźwięków i melodii. W kontekście badań dotyczących tego, jak dźwięk wpływa na otoczenie (a szczególności na strukturę wody, która jest podstawą życia), metoda harmonizowania struktur za pomocą dźwięków – metoda którą w Cosmocanto stosują W. Rezonatorzy z Sonorii – ma swoje naukowe potwierdzenie.

Dodaj komentarz